3 Eylül 2015 Perşembe

Markus Zusak- HİÇ kimse sıradan değildir-Kitap köşesi #26




Herkese merhaba !
 İlk defa Markus Zusak'a ait bir roman okudum ve sanırım bu romanla sonlandırmayacağım ve yazarın bir çok kitabınıda okuyacağım.
Öncelikle hiç kimse sıradan değildir kitabının arka kapak bilgisine bakalım.
Neden ben?" diye sordum Tanrı'ya. Bir şey söylemedi.
Güldüm ve yıldızları izledim. Yaşamak güzeldi...
Hiç Kimse Sıradan Değildir.
-Markus Zusak-

"19 yaşındayım, taksi şoförüyüm. Sadece bu işe yarıyorum, bir de arkadaşlarımla kâğıt oynamaya. Başka hiçbir uğraşım, isteğim, hedefim yok. Bir ev arkadaşım var, adı Kapıcı. Kendisi aynı zamanda köpeğim olur ve karşılıklı kahve içmekten büyük keyif alırız. Kısacası sıradanlığın mihenk taşıyım ve bundan şikâyetçi değilim. Ama bir gün posta kutumda bulduğum iskambil kartının, çerçevedeki bu resmi değiştireceğini nereden bilebilirdim ki? "Hiç" oluşum, kimliği belirsiz birini rahatsız etmişe benziyor ve belli ki benimle oyun oynamak istiyor. Neden sorusunun cevabı aslında çok basit: umursamak için.
Peki o halde, oyuna hazırım!"


Kitap gayet yalın bir dille anlatılmış kendini okutmayı o kadar iyi biliyor ki yazar kitabı bırakmak istesenizde merakınıza yenik düşüyorsunuz. Sade dili ve eğlenceli cümleleriyle sayfalar elinizden akıp gidiyor. Kitap çok güzel bir mesaj içeriyor. Kendini önemsiz değersiz ve hiç bir işe yaramayan biri olarak gören insanların bile sıradan olmadığını sadece içlerindeki o gücü ,iyiliği ve işe yararlığı keşfedebilmeleri gerektiğini vurguluyor. 
   Gerçektende öyle değil mi herkes bir dönem dahi olsa mutlaka kendini işe yaramaz , sıradan hissetmemişmidir? İtiraf etmeliyim ki uzun zamandır kendimi öyle hissediyorum.. bu kitapta beni bir silkeledi ve kendine gel dedirtti.. Bi insanı mutlu edebilmek bir insana yardım edebilmek yüzünü güldürebilmek başkalarından önce kendinize yapacağınız bir iyiliktir... Tabi bunu anlamanız biraz zaman alabilir ama bu böyledir... 
  Kısacası herkesin okuması gereken bir kitap diye düşünüyorum. Okuyun pişman olmazsınız.Okuduğum son üç kitap bende hayal kırıklığı yaşatmıştı  Hiç kimse sıradan değildir bana çok iyi geldi.. 
   Aranızda bu kitabı okuyan elbet vardır? Sizde benim gibi mi düşünüyorsunuz?
 Sevgiyle kalın görüşmek üzere!  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder